Het is bijna zo ver! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Helicon Respect2all2018 - WaarBenJij.nu Het is bijna zo ver! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Helicon Respect2all2018 - WaarBenJij.nu

Het is bijna zo ver!

Door: kippen en haan

Blijf op de hoogte en volg Helicon

03 Oktober 2018 | Nederland, Nijmegen

Lieve leerlingen en ouders,

Het is bijna zover!
Het project respect 2 all gaat officieel van start, we reizen naar Oswiecim in Polen, we gaan kamp Auschwitz bezoeken en jullie worden tot trainer opgeleid.

We mogen het project dit jaar samen met jullie invulling gaan geven. Mogen? Ja!!! Het is echt een geweldig project beginnend met een mooie reis, vervolgens de train-de-trainerweek en eindigend met het les geven aan de onderbouw in hun projectweek.

Kortom: een prachtige ervaring en een project met ongelofelijk veel facetten:
- we gaan leren onze zenuwen voor de reis te overwinnen
- we gaan een groep, een hele hechte groep, worden...wat een mooie ervaring zal dat zijn
- het project is van start tot einde voor iedereen leerzaam
- de spannende dag van Auschwitz gaan we samen beleven
- we gaan naast de trainingen gezellig kletsen en ontspannen bij het kampvuur zitten
- het is een fantastische ervaring om elkaar zo goed te leren kennen en deze reis samen tot een succes te maken

Afgelopen jaren heb ik deze reis als een hele bijzondere en leerzame week samen met leerlingen, trainers en collega's ervaren. Het project en deze reis zijn zeker een toegevoegde waarde, je zult nog vaak aan respect 2 all terug denken en je zult veel van het geleerde de rest van je leven meenemen.

Ik heb ongelofelijk veel zin in respect 2 all 2018, gezonde zenuwen zijn bij mij zeker ook aanwezig, maar ik kan alleen maar zeggen: 'ik mag gelukkig weer mee!!!'

Nog even...
Ga deze uitdaging aan, vertrouw op jezelf en wij zullen alles uit de kast halen om deze week voor jullie succesvol te maken!

Succes met het pakken van je tas, de laatste voorbereidingen en tot vrijdag!

Respect 2 all, respect 2 u!!!

Kip Suus (kip 1) en natuurlijk ook namens kip Janine (kip 2) en haan Henk (haan 3)

  • 05 Oktober 2018 - 09:36

    Henriette Hormes:

    Wij wensen de hele groep een hele goede reis toe vandaag en de komende week heel veel plezier. Geniet van alles wat op jullie pad komt. Dit wordt vast een ervaring om nooit meer te vergeten!!!

  • 05 Oktober 2018 - 16:34

    Raymond Hol:

    Veel plezier kippen, haan en kuikens!

    Groetjes

  • 06 Oktober 2018 - 09:46

    Janine:

    Heerlijk in het zonnetje, alvast terug denken aan de reis en hoe leuk het nu al is Dit jaar ben ik voor het als begeleider mee en ik vind het heel bijzonder. Leerlingen die het spannend vinden, die beetje bleek in het vliegtuig zaten, maar ook gezellig kletsen met elkaar. Het wordt een intensieve en bijzondere trip en ik vind het heel leuk om het met zo'n leuke groep te doen
    Ik weet niet hoe grote voorraaden snoep en chips ze hebben mee genomen, maar het scheelt vast kilo's op de terugweg.

  • 06 Oktober 2018 - 12:17

    Annemiek:

    Ook hier schijnt het zonnetje en ook wij denken terug aan jullie reis. Zou het allemaal goed gegaan zijn? Maar lang leve vriend google; Van de kleine vertraging die jullie hadden, naar het geland zijn en toen uiteindelijk het legendarische bericht van mijn (zieke) zoon "we zijn in het hotel, ik voel me niet zo goed, maar moet nu gaan doeiiii"

    Dat zo zonder telefoon valt me niet mee moet ik zeggen. Ook voor mij een leer moment. Maar ik heb alle vertrouwen dat het goed gaat met mijn kuiken en ook in de begeleiding die hij krijgt en weet zeker dat deze bijzondere ervaring lang met hem mee gedragen wordt. Al is het maar bij de volgende controle bij de tandarts als ik Janine zo hoor :)

  • 06 Oktober 2018 - 15:11

    Daphne Nijenhof:

    Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen! Ook onze Sophie heeft er erg veel zin in en echt naar uitgekeken. Zelf ben ik blij dat ze deze geweldige reis mee mag maken en ben nu al benieuwd naar alle ervaringen en verhalen! Ik wens jullie alvast een hele fijne week en heb er alle vertrouwen in dat jullie goed op mijn kuiken zullen passen, groetjes Daphne

  • 06 Oktober 2018 - 15:22

    Teun:

    we hebben vandaag de eerste training gehad en het is wel leuk maar ook vermoeiend en het is hier heel gezellig

    shirantha hier
    het is leuk hier. ik heb mijn telefoon niet gemist en er is genoeg eten.
    dus wij komen de week wel door met dat eten

  • 06 Oktober 2018 - 15:26

    Dewi Verploegen:

    Hey blog ik weet niet hoe ik moet beginnen haha maar maakt niet uit ik vind het wel leuk hier het is gezellig en kijk uit naar de trip naar Auschwitz. ik mis mijn ouders wel ik vond de rijs hier heen wel eng in het vliegtuig maar gelukkig had ik vrienden die mij hielpen over mij angst te komen dat was het doei doei blog

  • 06 Oktober 2018 - 18:01

    Selena En Sophie:

    Hi allemaal,

    We zijn gisteren veilig aangekomen, het was gelijk gezellig! Het hotel ziet er goed uit, alleen Teun slaapt op een baksteen XD. we hebben vandaag training gehad het was leuk maar ook vermoeiend. Het eten is echt goed!! we hebben net bij het kampvuur gezeten en gaan zo slapen haha of niet....
    slaaplekker allemaal!

    X Selena en Sophie


  • 07 Oktober 2018 - 13:39

    Kim Van Geel:

    Heey alle kuikens kippen en haan.
    Blij om te horen dat jullie allemaal goed zijn aan gekomen.
    Heel fijn dat jullie mijn kind in het vliegtuig hebben gesteund.
    Ik wist dat dewi erg zenuwachtig was voor de Reis met het vliegtuig.
    Maar gelukkig heeft ze goede vrienden die haar hebben geholpen met haar angst.
    Dewitje ik mis je ook hoor. Maar ben super trots dat je deze reis maakt.
    Nu jij met dit project bent begonnen ben ik zelf ook maar weer het Google op gedoken, en zo
    Ook me weer verdiept in de hel van de oorlog van toen.
    Dus lieve schat er zullen veel indrukken op je af komen maar uiteindelijke word je er alleen maar wijzer van. ( dit geld eigenlijk voor alle kuikens )

    Leer ze en ook een beetje genieten daar he.

    Xxx mam/ kim

  • 07 Oktober 2018 - 18:28

    Ine Kruit:

    Alweer twee dagen training achter de rug. Morgen naar Auschwitz. Ik denk terug aan de twee keer dat ik als begeleider ben mee geweest. Morgen is indrukwekkend. Je wordt er stil van. Ik wens jullie een leerzame week.

  • 08 Oktober 2018 - 03:16

    Henriette Hormes:

    Lieve allemaal, vandaag naar Auschwitz, spannend maar ook zo mooi dat jullie dit mogen/kunnen meemaken. Stiekem zijn wij hier thuis wel een beetje jaloers hoor. Wat zullen jullie na deze week een hoop ervaringen en herinneringen mee terug nemen. Fijn dat wij onze dochter elke dag even spreken. Zij is meer dan enthousiast over deze hele trip. Het eten, de groep, het hotel, de begeleiding etc, alles is even top. We wensen jullie vandaag een mooie dag toe (en uiteraard de rest vd week ook). Leuk dat de kuikens en kippen ook wat van zich laten horen hier op deze blog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helicon

Actief sinds 12 Sept. 2018
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 2164

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2018 - 11 Oktober 2018

Polenreis Respect2All 2018

Landen bezocht: